Planeringschecklista inför uppsägning pga. arbetsbrist 2025

Några exempel på saker att säkerställa innan processen kör igång är:

  • Att formulera förändringen, syfte, effekt, risker, omfattning, vilka som påverkas, etc
  • Budget för förändringen
  • Säkerställa vilka fackförbund som ska kallas
  • Plan för tiden efter själva förändringsprocessen, hantering av arbetsuppgifter i övergången etc.
  • Fastställa turordningslista
  • Ta fram en organisationsplan med befattningar såsom organisationen ser ut nu och hur den kommer att se ut efter förändringen.
  • Hantering av sjukskrivna, tjänstlediga och föräldralediga som berörs och så vidare.

En god planering är en förutsättning för att lyckas på alla plan. Använd den här checklistan för att hålla koll på alla aktiviteter och moment genom processen.

Specifikation

  • Planeringschecklista inför uppsägning pga. arbetsbrist 2025
  • 20329
  • 1,63
  • Svenska
  • 0
  • 1
  • docx
695 kr
Välj din plan

Med vårt abonnemang får du obegränsad tillgång till alla våra dokument och guider