Kvalitetspolicy 2025

Ett policydokument ska fastställas av en organisations högsta ledning. Standarden 2009:2015 kvalitetsledningssystem ställer krav på att kvalitetspolicy ska finnas och vad den ska innehålla. Omvärldsbevakning inom ISOstandarder berättar att en policy utgör den fundamentala grunden för ett ledningssystem oavsett ämnesområde.

Kvalitetspolicy innehåller grunder som ska ingå en policy, den visar exempel på:

  • Ansvar, organisation och kompetens
  • Åtagande och omfattning
  • Kvalitetsmål och kvalitetsplaner
  • Förenlighet med bindande krav
  • Dokumentstyrning och dokumentation
  • Uppföljning och förbättringsarbete
  • Egenkontroll, uppföljning
  • Rapportering och utvärdering

Specifikation

  • Kvalitetspolicy 2025
  • 20247
  • 1,60
  • Svenska
  • 0
  • 1
  • docx
695 kr
Välj din plan

Med vårt abonnemang får du obegränsad tillgång till alla våra dokument och guider